Sunday, November 18, 2012

[ info ] Klinik Bersalin Annur, Kubang Kerian

Assalamulaikum...seperti dijanjikan, saya nak berkongsi sikit mengenai Klinik Annur Kubang Kerian ni..
(p/s ; saya tak dibayar ek untuk iklan ni..hehe..percuma jer )
Sy tahu mengenai Klinik dari kawan sekampung yang bersalin di sini kira2 2 bulan sebelum saya bersalin..
Sy mmg tak tahu pun kewujudan klinik ni...yang saya tahu n mmg famous kat Kelantan Hospital Bersalin Annisa' jer..

Masa first pergi hanya untuk scan baby saje..masa tu kandungan baru masuk 8bulan
Puas hati coz gambarnya clear jugak...kat sini xde la 3D/4D tapi 2D pun cukup okey dah..
Masa ni baru saya tau baby saya expected girl sbb nampak Hamburger doktor cakap

Masa ke Klinik ni ada jgk sembang2 dgn patient die kat luar masa tgh tunggu giliran
Mmg ramai dah bersalin kat sini..saya ingat doktornya ramai..mcm Annisa' tapi doktor hanya sorang
Kiranya doktor ni speciality die mcm bidan la..

Masa scan ngn die pun mmg detail die cakap...lembut bicaranya..hehe
saya panggil die Dr Sti jer...
Kat sini..yang diterima untuk kes bersalin secara normal jer sbb die xde alatan untuk pembedahan
sbb tu kalo kita decided nak bersalin di situ doktor akan check kita ada masalah ke tak
Ada satu bilik bersalin dan 3 bilik untuk berehat after bersalin  
Ada surau,,bilik air...bilik mandi...tempat permainan kanak-kanak pun ada
sbb tu Dini boleh tunggu di situ berjam2 sbb ada gelongsor, rumah n buai segala bagai..

Dari segi harganya pulak..mmg berpatutan....
Dengan hadiah dia bagi...
beg baby
sehelai baju
2 tin susu Frisolac
1 pek pampers
set mandian n pembersihan luka Dettol

Tapi, bukanlah hadiah2 tu saya pandang..itu macam bonusla
yang bestnyer Dr Siti ni masa check up pun mulutnya tak putus2 bacakan ayat al-Quran
masa proses bersalin...mula2 tu die urutkan perut n kaki dengan minyak selusuh yang dibuatnya sendiri
 ( minyak selusuh yang sendiri punya lupa bawak)
kalo tak bawak air selusuh pun dia ada berikan jugak..free semuanya
Masa kepala baby keluar Dr  azankan dulu dan tak putus2 bacakan ayat suci al-Quran

masa nak balik pun doktor pesan selepas 3 hari..mandi niat Wiladah
Siap doktor hantarkan sampai ke kereta

Untuk sesiapa yang nak try pergi ke klnik ni..
Klinik Annur ni area Sek Keb Kubang Kerian 2
masuk pintu gerbang sbelah kanan...kalo dari Pasir Puteh la






Labour room n Bilik Berehat

Taman Permainannya

Antara ubat yang dibekalkan...






21 comments:

Anonymous said...

Salam..ada tak contact number klinik bersalin an-nur ni..terima kasih :)

noriece said...

assalam...sapa ye?tinggal di mana?

qhalesya said...

salam. sy pun br je tau klnik annur..biasa org ckp sal annisa jer. hrga bsalin kt annur brpe akak? tq

Anonymous said...

kos bersalin an-nur murah sikit dari an-nisa..kawan my mom bersalin anak ketujuh dalam 1k lebih je..my fren bersalin anak 1st pon dalam 1k lebih je...my 2nd baby nak bersalin kat an-nur lah

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Saya dah 2 kali bersalin kat sini..latest one on sept 2014..alhamdulillah ok..kos 1400++..lynn bagus dan sgt islamic..

noriece said...

@Mrs Rania...bersalin kat mana? Annur ke? Doc Siti tu ok je...tak sombong..lembut je bagi saya...

Anonymous said...

Kat annur tu dr die dr pakar sakit puan tak?

noriece said...

Sis..doc tu sndri mmg doc sakit puan sis..

noriece said...

Sis..doc tu sndri mmg doc sakit puan sis..

Diyana Dahlia said...

Scan 2d kt sana rm brpe yer

Unknown said...

Bpew yew kos bersalin normal/ceaser sana ?

Unknown said...

Bpew yew kos bersalin normal/ceaser sana ?

noriece said...

czer xd rasanya...normal je...dlu2 below rm1500 ..skrg sy xpasti pula

noriece said...

saya xpasti sis...xigt dah...mayb below rm50

Anonymous said...

terbaru sy cl dah naik rm 2k lbh..tp still murah dr hosp lain la..juz utk normal..

noriece said...

oo yeke...tp kira ok la kan...

🌹 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
🌹 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

saya 4 org ank dh bersalin kat situ. hg reasonable n berpuas hati.

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...