Saturday, July 28, 2012

[ share ] SURVEY SET BERSALIN

Assalamualaikum...
di petang hari berpuasa ni...xd ape nak dibuat
sblm masuk dapur...post kan satu entri jap..hehe

Sekarang ni sedang meng'survey' set bersalin plak
Kalo untuk anak first, saya guna Set Bersalin Leesa Formula PREMIUM
dan harganya RM 350

DALAM SET NI ADA :

1. TUKU HERBA-2
2.MINYAK TELON BAYI
3.GINGER CREAM
4.TABLET HARUAN
5.BENGKUNG
6. BODY CONTOUR GEL
7.TABLET PERAWAN
8. COTET EMAS UNCANG

Yang saya betul-betul guna adalah minyak telon. Minyak telon Leesa ni bagus gak sbb utk sapu perut baby, die xbrapa panas tapi berkesan untuk elakkan kembung.

Tablet haruan dan Tablet perawan pun sangat bagus. Oleh sebab saya jalani episotomi...jadi ada kesan luka sedikit..jadi elok lah untuk makan tablet haruan...untuk sembuhkan luka..
dan seingat saya dalam masa 7 hari je, kesan jahitan tu dah kering...Alhamdulillah

Selain tu, saya gunakan bengkung Leesa Formula sepenuhnya
memang best dan perut pun makin slim
Bengkung ni kainnya panjang boleh menutupi start dari atas perut sehingga paha.
jadi baguslah untuk kembalikan shape badan dan kecilkan sedikit bahagian tulang pinggul..rapatkan balik

Tuku herba tak berapa guna...pernah kukus sekali jer
itupun boleh buat periuk kukus my mum berbau..hehe
lagipun..panasnya tak lama
jadi sy lebih selesa n best guna tuku batu jer
turun temurun dan panas jer

Body contour gel pun tak guna sangat...tapi bagus gakla utk pecahkan lemak
acctly recommended dipakai sebelum pemakaian bengkung tu

yang paling tak digunakan adlh ginger cream
tak berapa panas sangat cream ni
bole digunakan sebagai pilis gak

Rasanya untuk kelahiran kali ni saya tak beli set kut
beli item yang perlu jer
lagipun dah biasa guna Leesa Formula

Ada jugak kawan2 recommend set Salindah, sendayu tinggi . Mustika Ratu....semuanya tu ok jer..
hehe

P/S : Saya bukan dealer Leesa Formula yer..sy share pnglmn jer...dapat upah pun tak..hehe...suka suki

k la..dah bole masuk dapur ni
nak masak plak..
salam..







No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...