Wednesday, November 30, 2011

[ info ] TAK NAK MEROKOK

Alhamdulillah
makin banyak kempen kesedaran tentang keburukan merokok ni.
Dan syukur juga suami saya bukan perokok
Dulu,masa nak pilih boyfriend ( macam ramai jer..ehehe), memang tak nak yang perokok
Alhamdulillah, Tuhan jodohkan saya dengan suami yang bukan perokok

Dan, syukur juga ahli keluarga saya Ayah,adik2 lelaki saya bukan kaki perokok
Syukur juga, bapa mertua dan adik ipar lelaki saya pun tidak merokok
What a blessing family kan ?

Lagipun, pada pendapat saya merokok ini banyak keburukan dari kebaikannya. Itu, pendapat saya. Tapi, ramai juga kawan lelaki saya yang merokok ni mengatakan susah nak berhenti merokok. Dia jadi ketagih. Lepas satu, satu. Sedar-sedar dah abes sekotak.

Lebih untung duit tu digunakan untuk membeli sesuatu yang berfaedah.kan?  Lately, harga rokok pun dah naik(baca paper).Tapi, tak tahu lah pulak saya sekotak ni berapa ringgit. Tak nak ambil tahu pun.ehehe...

Sekarang ni pun saya ada terbaca satu contest/pertandingan anjuran Kementerian Kesihatan untuk 
Kempen Kesedaran TAK NAK MEROKOK...
Begitu prihatin kan ?

Rasanya kena hantar @ upload gambar pasal TAK NAK MEROKOK , then pihak juri akan undi. Siapa menang akan dapat hadiah lumayan....


LEBIH DARI RM4000 untuk dimenangi
Awesome kan ???

p/s :sesiapa yang berminat nak sertai boleh klik SYARAT PERADUAN ni....Harapnya sesiapa yang kreatif tu menang la yer


RUANGAN LAWAK
Cuba tengok gambar rokok di atas ni....Bengkok kan ? Ada kawan saya(perokok  tegar ) cakap, rokok dah bengkok sape pun tak nak....Ish ish ish...Boleh pulak berfikiran begitu kan ?...Ape2pun...Tepuk dada tanya iman....

No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...