Sunday, April 24, 2011

[ adv ] Menangi ipad, blackberry bold and iPod Touch...Join kat sini




here is the F1 Race, and there will the THE GREAT ChurpChurp RACE! So great farm crops and poker chips might just have to wait.

Be on the edge and swerve through your way in The Great Churp Churp Race and be one of the racer without having to be in a hot racing suit all put into a small compartment for 2 hours and win iPad 2!

All you've gotta do for this race is:

Step One - Bring friends to Join the Race!
Step Two - Beat friends who's in the race! Come on, BFFs can wait!
Step Three - WIN iPad 2, BB Bold 3, iPod Touch and a pair of movie passes!

Quick, start your engines and speed your way to the finishing line! Remember, no long pit stops as you may just lose out!


 JUST KLIK SINI : menangi ipad, blackberry bold and iPod Touch...Join kat sini

[ share ] RUMAHKU SYURGAKU Part 2

Dalam entri yg ke 2 ni,
sy sambung lagik...

ni adalah sambungan ruang dapur,
bilik air no 2 dan bilik tidur no 3


yg ni adalah master bedroom
ada bilik air
yg sy berkenan sangat rekabentuk die mcm bilik hotel
lain dari yg lain
so I Like...

 
ni adalah bilik air master  bedroom

ni adalah ruang tamu
nampak kosong

ni adalah tingkap tinggi dalam bilik tidur no 2
sekurang2nya adalah aliran angin

antara sebab utama kami beli rumah ini adalah
pemandangannya
hillview
sejuk sbb tinggi
jln xbusy
rmh kami xbertentangan ngn rumah2 lain


itu sajalah perkongsian sy...
semuanya investment untuk masa dpn







[ share ] RUMAHKU SYURGAKU

Dalam entri ini, sy nak kongsikan rumah yg kami beli di Gerik
mmg pd asalnya xmau beli cz lambat laun kami akan pindah gak balik kg
tp memikirkan kalo menyewa
every month bagi kat org jer
at the end, kt xde ape2 harta, kire beli rumah ni investment la
lg satu sbbnya , xtau bile lagik nak dpt tkr...
so, beli jela

ms kami beli ni tahun 2010
after sorg kwn kami ajak pg tgk2 rumah die...rumah teres
then my hubby berkenan pulak

kire punye kire...
boleh la beli...
harganya RM 100 +++,
pemaju rumah ckp harga rumah kat gerik
lagi mahal dari Ipoh
coz diorg kena cover kos pengangkutan barang

Front view
my hubby and my baby
kami beli rumah teres

our famili
hopefully lebih diberkati

ini ruang makan dan ruang dapur

ni bilik no 2 ...besar sikit dari bilik no 3
tingkap nun tinggi kat atas

ini ruang tamu
agak panjang la
tiada pintu...hanya sliding door
nt tambah sendiri plak

ini bilik no 3
ada 2 tingkap
blakang skali

ini pemisahan ruang
antara main bedroom, ruang tamu, bilik no 2
dan ruang dapur

p/s : nanti sy upload sambungan pulak

Saturday, April 23, 2011

[ info ] KEPADA PENGGEMAR COKLAT...Sila baca...


Sebut saja perkataan coklat, dah terbayang dalam fikiran kita bermacam-macam jenis coklat yang tentunya manis dan sedap.
Ramai yg beranggapan bahawa coklat tidak memberi apa-apa kebaikan kepada kita malah boleh menyebabkan kegemukan.


 Dalam entri ini, sy akan kongsikan mitos dan fakta mengenai coklat.
Coklat sebenarnya mengandungi lemak, protein, susu, kalsium, vitamin dan mineral.

 MITOS 1 :
Coklat yang mengandungi koko adalah tidak berkhasiat.
FAKTA 1 :
Sebenarnya, satu bar coklat mengandungi banyak vitamin dan sungguh berkhasiat.



MITOS 2 :
Coklat menyebabkan kerosakan gigi.

FAKTA 2 :
Kajian medapati bahawa satu daripada bahan yang terdapat dalam serbuk koko menghalang pembiakan bakteria yang emmbentuk plak pada gigi

Tuesday, April 5, 2011

[ share ] LAGI-LAGI BPA

Assalamualaikum
selepas membaca surat khabar minggu lepas
Isu mengenai botol susu policarbonate BPA ni masih lagi timbul

Walaupun kerajaan mengharamkan penggunaan susu botol policarbonat BPA
secara berperingkat, tapi saya masih lagi rasa langkah secepat mungkin perlu diambil.

Langkah kerajaan itu ada betulnya, untuk memberi peluang kepada pengusaha atau pengilang menyediakan bahan terbaik
tapi, kita sebagai ibu bapa mempunyai pilihan
Jadi pilihlah yang terbaik

Mmg betul orang dulu-dulu pun guna botol susu ni, xde apa-apa
kesan pun...
Tp skg ni bising2 pulak dah xboleh guna...
Tapi, perlu ingat itu dulu...
Di mana semua teknologi tak sehebat sekarang...
Mungkin pada masa itu tiada kemudahan
ataupun tahap kesedaran masih lagi rendah

Lagipun dulu ramai di kalangan ibu-ibu kita
tidak bekerja
jadi anak-anak menyusu susu ibu sepenuhnya
 tidak menggunakan botol susu

Lagipun melalui kawan2 kita di luar negara
seperti Britain,US
memang sudah mengharamkan sejak dulu
selepas kajian tentang kesan sampingan diperolehi

Jadi, ibu-ibu dan bapa-bapa
yang sayangkan anak
yang mahu anak sentiasa sihat
mmg kita tidak tahu apa yg terjadi pd masa depan
tp sekurang-kurangnya
kita telah mengambil langkah yang betul sedari sekarang
Agar anak-anak kita mendapat hak untukk hidup secara sihat



[ share ] DINI DAPAT MAINAN BARU!!!SERONOK!!!

 SERONOKNYA...











Sunday, April 3, 2011

[ share ] Aleesya Demam dan Batuk

Actly dah dekat seminggu Aleesya demam
xdela panas sangat
tapi hidungnya berair

so, kami decided bwk jela die  g klinik
alang2 balik manjung

Alhamdulillah
Doktor cakap xd teruk sangat
batuk jela

Yg merisaukan bukan lah demam tu
just Aleesya xmau sangat mkn nasi
bimbang xcukup zat

Doktor pun advise suh amek vitamin
multivitamin

ni lah ubat2nya
ubat selsema
ubat batuk
ngn multivitamin

Mama ngn Abah doakan Aleesya Nur Dini cepat sehat tau


[ share ] AKSI SI DINI

AKSI SI DINI MEMAKAI SPEK

 mcm artis tgh  jawab soalan reporter mengenai gosip terbaru...ehe

 mcm cikgu yg tgh memikirkan apa nak buat bila peratus exam jatuh...aduh

 yg ni mcm mak lang(aqilah) yg pakai spek apabila rabun jauh jer..ehe

 yg ni baru serius mcm tgh dgr
aduh...dah xlarat jwb soalan ni

 
 yg ni pulak mcm accountant yang tgh tgk harga saham jatuh!!!alamak

tgh mengintai sape tu...
 yg ni pulak mcm atlet baru lepas lari 100 m...terus bukak speknya

 yg ni mcm artis selebriti...tutup mata xmau kna flash

mcm ni dini xlarat la mama...


Saturday, April 2, 2011

[ share ] A.B.C About me!!!

ABC About You Questions :)

A - AVAILABLE :
nope ; I'm married!!!

B – BIRTHDAY:
aquarius!!!

C - CRUSHING ON:
my hubby!!!Call him abang!!!

D - DRINK YOU LAST HAD:
milo!!!

E - EASIEST PERSON TO TALK TO:
my hubby!!!of course

 
F - FAVORITE SONG:
Someday by IU > korea addicted!!!

 
G - GUMMY BEARS OR GUMMY WORMS:
gummy bears !

I - IN LOVE WITH:
my hubby :> Mohd Ar Firdaus

 
K - KILLED SOMEONE:
Please don't!!!

L - LONGEST CAR RIDE:
no idea!!!

M- MILKSHAKE FLAVOR:
chocolate!!!

 
N - NUMBER OF SIBLINGS:
4.

O - ONE WISH:
Get a big car!!!Please!

 
P - PERSON YOU CALLED LAST:
my mum


R - REASON TO SMILE:
my daughter's laughter :> Aleesya Nur Dini

 
S - SONG YOU LAST SANG:
Someday by IU...wpun xfaham


T - TIME YOU WOKE UP:
6.00 a.m...Hav to!!!

U - UNDERWEAR COLOUR:
no comment

V - VEGETABLE(S):
broccoli...tomatoes...potato

 
W - WORST HABIT:
u tell me


X - X-RAYS YOU'VE HAD:
4 times

b4 going 2 boarding school
b4 going 2 matriculation
b4 going 2 university
4 verification job

 
Y - YOYOS ARE:
games that i don't like...sOrry


Z - ZODIAC SIGN:
aquarius


 

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...