Wednesday, March 24, 2010

[ tip ] PILIHAN SET BERSALIN...MANA YANG TERBAIK???

Sekarang ini terdapat pelbagai produk untuk menyihatkan dan menyegarkan badan untuk ibu selepas bersalin.Disebabkan tidak ramai bidan kampung yang boleh menyediakan jamu ataupun ubat-ubatan tradisional, kita cenderung untuk membeli produk di pasaran sahaja.

Saya memilih Leesa Formula Confinemum set Premium kerana ia lengkap dengan 9 barangan harga RM300 ( no discount ) :
  1. Bengkung Correcturer
  2. Ginger Cream
  3. Tungku herba ( 2 )
  4. Tablet Perawan
  5. Tablet Haruan
  6. Body Contour Gel
  7. Cotet Emas Uncang
  8. Minyak Telon
      







       Pemakaian bengkung amat penting kerana ia mampu kecutkan rahim lebih cepat. Selalunya sebelum memakai memakai bengkung saya akan sapukan Body Contour Gel. Ia mepercepatkan lagi proses pengecutan kerana di samping rasanya yang pana apabila disapukan.

        Body Contour Gel juga saya sapukn ditempat rekahan akibat selulit kerana kulit yang menegang semasa mengandung. Alhamdulillah rekahan itu beransur hilang.Juga dapat mengurangkan lemak di bahagian tersebut.

      Ginger Cream pula saya pakai didahi dan juga disapukan di kaki dan tapak kaki sebelum memakai stokin untuk elakkan angin masuk ke dalam badan.

       Tablet haruan dan tablet perawan saya makan selepas 20 hari bersalin.Ini atas nasihat jururawat kerana bimbang anak akan menghidap jaundi( kuning ). Dan Alhamdulilah anak saya bebas dari jundis.

      Cotet emas uncang pula saya minum selepas tempoh pantang kerana ibu saya nasihatkan agar tidak minum takut anak kembung kerana saya menyusukan anak secara ekslusif sepanjang tempoh itu.

       Tungku pula saya gunaan kadang-kadang kerana saya lebih suka menggunakan tungku batu sungai.

JIKA ANDA ADA SEBARANG TIP, SILA KONGSI YER!!!

No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...