Sunday, March 14, 2010

[ info ] WALKER...ANTARA KEGUNAAN DAN KESELAMATAN


Apabila kita meletakkan bayi di dalam walker, banyak aspek keselamatan yang perlu dipatuhi antaranya umur yang sesuai untuk meletakkan bayi di dalam walker.

Saya mula meletak anak di dalam walker sewaktu dia berumur 6 bulan setengah. Itupun setelah kakinya boleh berdiri sendiri. Semasa meletakkannya di dalam walker, saya akan tempatkan bantal yang nipis di depan dan belakang badannya untuk memberikan sokongan.

Pada pendapat saya, walker ni bagus untuk melatih kekuatan kaki anak kita di samping memudahkan ketika menyuap makanan.

Pastikan apabila membeli walker, walker ni boleh dikunci kakinya agar kita boleh mengawal anak kita.

Di sini saya letakkan gambar walker dari BUTIK MY DEAR...Jenama ini juga saya belikan untuk anak saya. Tak mahal, sekitar RM 80 sahaja selepas diskaun.






No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...