Wednesday, March 3, 2010

[info] AKAR FATIMAH … MITOS ATAU FAKTA???


Saya mengenali akar Fatimah melalui ibu mertua saya yang membelinya ketika beliau ke Mekah untuk mengerjakan umrah. Sebelum itu, saya pernah terdengar khasiatnya dari kawan-kawan dan saudara- mara…

Mengikut ibu mertua saya, akar Fatimah ni direndam dalam air setelah kita rasa sakit hendak bersalin. Kemudian, air ini diminum. Katanya untuk mempermudahkan proses bersalin.

Tetapi menurut jururawat di hospital, air rendaman akar Fatimah ini diminum setelah bukaan mencapai 7-8 cm…

Sebenarnya, kalau mengikut pendapat saya, air rendaman akar Fatimah ini diminum untuk member semangat dan tenaga kepada ibu yang hamper bersalin kerana ini mungkin mengambil masa yang lama.

SESIAPA YANG ADA KOMEN, SILA POST DI SINI YER!!!

No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...