Sunday, February 21, 2010

(tip) AMALAN-AMALAN SEMASA HAMPIR BERSALIN

Seseorang wanita jika sudah hampir bersalin perlulah memperbanyakkan berdoa agar dapat melahirkan bayi dengan selamat dan mudah.

Di sini, saya ingin kongsikan doa-doa yang boleh diamalkan oleh para ibu :

1 ) untuk mempermudahkan proses bersalin, hendaklah banyak membaca :

a ) surah An-Nahl,ayat 78
Ertinya : " Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam
keadaan tidak mengetahui sesuatupun , dan Dia memberikan
pendengaran,penglihatan dan hati, supaya kamu bersyukur."


b ) surah al-Anbiyaa, ayat 87
Ertinya : " Tidak ada Tuhan melainkan Engkau, Maha Suci ya Allah,
sesungguhnaya aku termasuk orang-orang yang zalim "


2 ) Apabila masa melahirkan sangat hampir( di dalam bilik bersalin) , hendaklah
orang di sampingnya membacakan ayat-ayat berikut:

a ) ayat Kursi ( surah al-Baqarah , ayat 255 )

b ) Surat al-A'raf , ayat 54

c ) Surah al-Falaq

d ) Surah An-Nas

Ini sahaja yang dapat saya kongsikan. Surah-surah serta ayat di atas juga menjadi amalan saya semasa saya mengandungkan dan melahirkan anak pertama saya. Insyaallah, mudah dan selamat.

JIKA ANDA ADA DOA AMALAN YANG LAIN, SILA KONGSIKAN DI SINI YER!!!

No comments:

jom baca entri ni juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...